Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Kolbuszowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://kolbuszowa.praca.gov.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- część zamieszczonych na stronie dokumentów w postaci załączników nie jest dostępna cyfrowo w całości (skany dokumentów),
- część zamieszczonych na stronie dokumentów w postaci załączników dostępnych cyfrowo nie została sporządzona z zachowaniem struktury i elementów ułatwiających ich odczyt przez osoby z niepełnosprawnościami (brak odpowiedniej struktury/hierarchii nagłówków tekstu, tabele i wykresy w tekście, brak lub błędny tytuł we właściwościach dokumentu),
- część z opublikowanych grafik nie posiada opisu alternatywnego.
Treści nieobjęte przepisami
- część zamieszczonych na stronie dokumentów przed 23 września 2018 r. nie jest dostępna cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Czym jest Wortal PSZ
Strona internetowa kolbuszowa.praca.gov.pl jest cześcią Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, część informacji oraz dokumentów opublikowanych na stronie została wytworzona i opublikowana przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Powiatowy Urząd Pracy w Kolbuszowej nie ma wpływu na ich dostępność oraz treść.
Skróty klawiszowe
Na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Michała Pytlak - mejlowo m.pytlak@kolbuszowa.praca.gov.pl lub telefonicznie 17 227 17 90.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Marta Rainer - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kolbuszowej,
- Adres: ul. Józefa Piłsudskiego 59A, 36-100 Kolbuszowa,
- mejl: sekretariat@pup.kolbuszowa.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Kolbuszowej przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Do budynku prowadzi wejście od ulicy Piłsudskiego. Wejście do budynku posiada podjazd odpowiedni dla osób niepełnosprawnych, podjazd jest wyposażony w poręcz. Nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona, przed drzwiami głównymi znajduje się jeden stopień schodowy. Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków inwalidzkich znajdujący się przy schodach. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Po lewej stronie od wejścia znajduje się winda, do której prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. Winda umożliwia dostanie się do pomieszczeń Urzędu zlokalizowanych na I piętrze budynku osobom z niepełnosprawnościami poruszającymi się na wózkach inwalidzkich. Winda wyposażona jest w komunikator głosowy.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia znajdujące się na parterze oraz I piętrze. Na schodach zamontowane są poręcze. Na parterze budynku znajdują się dwie toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych. Nie ma również druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed wejściem do budynku wydzielono i oznakowano kolorem niebieskim jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Zlokalizowane jest po prawej stronie od wejścia głównego przy ulicy Piłsudskiego w Kolbuszowej.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem ma prawo wstępu do budynku i jego pomieszczeń. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego i psa przewodnika.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy tzw. asystenta.
- Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną.
- Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie. Asystent nie jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość polskiego języka migowego PJM, systemu językowo – migowego SJM ani sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN.
- Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
- Urząd zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza polskiego języka migowego w godzinach pracy Urzędu.
- Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
- W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
- Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia w Urzędzie, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
- Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się.
- Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia.
- Kontakt z Urzędem możliwy jest za pośrednictwem następujących środków komunikacji:
- telefonicznie na numer: 17 227 17 90,
- faksem na numer: 17 227 29 26,
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@pup.kolbuszowa.pl,
- osobiście w Urzędzie,
- listownie na adres: 36-100 Kolbuszowa, ul. Józefa Piłsudskiego 59a.
- Zgłoszenie składane przez osobę uprawnioną po rejestracji w Sekretariacie, przekazywane jest do Dyrektora Urzędu, który wskazuje komórkę właściwą ze względu na merytoryczne załatwienie sprawy.
- Pracownik komórki merytorycznej, po uzgodnieniu terminu z osobą posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy.
- Urząd, w przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień.