Szczegółowe informacje dotyczące tej formy pomocy, w tym obowiązujące instrukcje oraz zasady, znaleźć można na stronie internetowej kolbuszowa.praca.gov.pl.
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty tj. wniosek wraz z jednym egzemplarzem umowy w przypadku składania w wersji elektronicznej lub dwoma egzemplarzami umowy w przypadku składania w wersji papierowej oraz załącznikami należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Kolbuszowej:
- elektronicznie, poprzez portal praca.gov.pl lub
- przesyłając tradycyjną pocztą na adres:
36-100 Kolbuszowa, ul. Piłsudskiego 59A (liczy się data stempla pocztowego) lub
- składając w punkcie podawczym przy wejściu do Urzędu z dopiskiem „Dofinansowanie dla przedsiębiorców".
Nabór wniosków trwał będzie od 15.06.2020 - 28.06.2020 roku.
Następne nabory będą ogłaszane w terminach późniejszych.
Przy składaniu wniosku w wersji papierowej, załącznik nr 3 „Kalkulator", należy BEZWZGLĘDNIE wypełnić na komputerze wprowadzając odpowiednie dane. Dopiero po ich wypełnieniu i automatycznym przeliczeniu przez kalkulator można dokument wydrukować.
Zasady oraz załączniki do wniosku
UWAGA:
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej:
Zgodnie z art. 15zzb ust. 12 ustawy COVID-19 przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Powyższe oznacza, że przedsiębiorca może się ubiegać o inne formy wsparcia przewidziane w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instrukcjach rynku pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 z późn. zm.) i je otrzymać w części, w której nie pokrywa się ono z ww. dofinasowaniem. W praktyce będzie to oznaczało, że pracodawca nie może otrzymać np.:
- refundacji, której mowa w art. 51a ust. 1 ustawy,
- refundacji część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych,
- pokrycia kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne refundowanych pracodawcy, o których mowa w art. 47 ustawy,
- refundacji pracodawcy kosztów składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia podejmujących pierwszą pracę, o których mowa w art. 60c ustawy,
- pokrycia kosztów dofinansowania wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego powyżej 50 roku życia, o którym mowa w art. 60d ustawy,
- refundacji pracodawcy, w ramach bonu zatrudnieniowego, części wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 66m ust. 7 ustawy.
Uzyskanie zwolnienia w ZUS nie wyklucza skorzystania ze wsparcia w ramach art. 15zzb. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
Ustawa COVID-19 umożliwia łączenie formy wsparcia, o której mowa w art. 15zzd (pożyczka) z formą wskazaną w art. 15zzb. Pożyczka (art. 15zzd) docelowo może być przeznaczona na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy. Dofinansowanie w art. 15zzb jest wsparciem z przeznaczeniem na części kosztów wynagrodzeń pracowników. Zatem o ile pożyczka, nie została przeznaczona na wynagrodzenia dla pracowników, te dwa instrumenty nie wykluczają się.
Dopuszczalne jest skorzystanie zarówno z dofinansowania wynagrodzeń pracowników w ramach instrumentu z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (udzielanego przez Wojewódzki Urząd Pracy) i w ramach art. 15zzb, ale jedynie pod warunkiem, że nie będzie ono dotyczyło tych samych pracowników. Jeśli przedsiębiorca skorzysta z instrumentu w ramach art. 15zzb, nie może skorzystać z instrumentu finansowanego ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na tego samego pracownika.